Nov 3, 2009

2NiTe...

Aiyark...i`m back..skang nie jam menunjukkan pukul 12.20a.m..aku masih x dapat lelapkan mata sebab ntah..kenape..macam2 yang aku fikirkan pada malam nie...roomate aku tadi gtau nak tdo tapi bangun lak tetiba..maybe dia borink kot sebab xde geng nak teman dia tdo ke ingat kat kayu balak diew...hua..hua..hua..(jgn marah r roomate..)

erm..roomate aku kata "panaslah..."...biasala asal malam je meragam..hihihihi...apa yang aku merapu nie sebenarnye??? dah lama dah aku x merapu kat cnie semenjak hati aku disakiti dan dikecewakan lagi..cakap pasal hati..aku x tau kenape aku x dapat lupakan die...something special about him..semua salah aku..dulu aku akrab berkawan ngn die rite now..sekelip mata macam xde apa2 lagi...even 2b a fren..andai masa dapat diputarkan semula aku nak dia faham n appreciate apa yang aku wat untuk die..or time 2 aku dah lama undur diri..benda nie susah nak diduga kalau ia melibatkan soal hati..kite hanya merancang tuhan yang menentukan....

xcuatlly...after that break case..aku cuba membz kan diri aku ngn program kat poly nieyh..aku ingat dengan cara 2 aku dapat melupakan semua yang boleh wat aku sedey tapi lama kelamaan ia bagi effect yang buruk jugakla bagi aku..ntah x taulew..kat poly aku merangkap sebagai Exco Penerbitan dalam Majlis Perwakilan Pelajar(MPP)jadik apa2 je program yang dianjurkan aku kne attend then dalam seminggu ada 3 kali meeting n perjumpaan AJK Kamsis..aduyai..sampai assignment tertunda..lama2 aku sendiri tensyen...ingatkan dapatle balancekan study ngn MPP tapi skang baru aku sedar yang aku just mampu fokus satu benda je. So, masa MPP menganjurkan Kem Kepimpinan kat Sg.Sedim, Kedah aku x join..aku cabut balik weekend tu ke Melaka...(Historical City). Aku pergi rumah mak sedara aku then tenangkan fikiran....ble balik poly aku dengan rasminya meletak jawatan sebagai Exco Penerbitan. Aku rasa aku dah wat benda yang terbaek dalam hidup aku...sebab hanya aku yang tau kemampuan aku sampai mana..(lepas geram nieyh..)After dat, enviroment pun berubah..persepsi dikalangan student poly terutamanya sekali budak2 MPP la..ble aku jadi Exco dulu diorang sapa aku macam biasa ja..tapi bila dah letak jawatan jupe aku wat x kenal je...aduh...memang sdey la..nak wat camne..lumrah dunia memang begitu tapi x semuanya ke atas..apa yang aku tahu bila kte ada jawatan kat poly nie orang yg aku x kenal jadi kenal...then softskill pun berubah..kne berani bercakap ngn orang...maksud aku interpersonal n psikologi..hah..

rite now..bagi aku masalah yang besar aku kne start balik dari bawah study balik paper math aku yang semakin down 2..biar lambat asal selamat...walaupun rasa nak putus asa tapi harapan 2 tetap ada...aku percaya usaha tu ada hasilnya atas izin Allah...(insyAllah)

No comments:

Post a Comment